برای بهتر عکاسی کردن، با تلفن همراه از چه وسایلی می توانید بهره بگیرید؟

-  4/16/2017
برای بهتر عکاسی کردن، با تلفن همراه از چه وسایلی می توانید بهره بگیرید؟
برای دوربین موبایل ها تجهیزات زیادی مثل لنز، کاورهای مخصوص ، فلش و سه پایه وجود دارد . البته اگر به سراغ آنها بروید متوجه خواهید شد که بخش زیادی از این وسایل برای آیفون طراحی شده اند . بدون شک این یکی از دلایلی است که آیفون را به کار آمد ترین دوربین موبایل تبدیل کرده و خیلی از عکاسان حرفه ای دوربین آیفون را می پسندند.

برای دوربین موبایل ها تجهیزات زیادی مثل لنز، کاورهای مخصوص ، فلش و سه پایه وجود دارد . البته اگر به سراغ آنها بروید متوجه خواهید شد که بخش زیادی از این وسایل برای آیفون طراحی شده اند . بدون شک این یکی از دلایلی است که آیفون را به کار آمد ترین دوربین موبایل تبدیل کرده و خیلی از عکاسان حرفه ای دوربین آیفون را می پسندند . ولی سوال اصلی این است که آیا این وسایل در عکاسی به درد شما می خورند ؟ مطمئناً این وسایل طرفداران خاص خودشان را دارند و می توانند در عکاسی به عکاس کمک کنند ولی باید زمانی سراغ آنها بروید که استفاده از دوربین گوشی و تنظیمات آن را بلد باشید و کاربرد وسیله جدید را به خوبی بدانید . بیشتر عکاسانی سراغ استفاده از لنز و کاور های خاص می روند که به صورت حرفه ای از دوربین موبایلشان استفاده می کنند .
لنز
دوربین های موبایل اصولاً لنز های ساده ای دارند . با یک فاصله کانونی معمولی که بتوان از همه چیز عکاسی کرد . ولی زمانی که بحث عکاسی تخصصی می شود پای لنز های ماکروفیش آی و واید هم به ماجرا باز می شود . به تازگی لنز هایی طراحی شده اند که به کمک حلقه مغناطیسی و لبه چسب ناکی که دارند روی هر موبایلی نصب می شوند ولی اگر دنبال لنز برای دوربین موبایلتان هستید سراغ لنزی بروید که برای مدل گوشی خودتان طراحی شده باشد . البته لازم است که قبل از آن بدانید چه لنزی به چه کاری می آید.
لنز واید
لنز های واید برای عکاسی در محیط های شلوغ کنسرت ها و مناظر طبیعی طراحی شده اند و می تواند میدان دید را حدود 40 % افزایش دهد . اگر اهل عکاسی از منظره و طبیعت هستید استفاده از این لنز برای شما مناسب خواهد بود .
لنز ماکرو
لنز ماکرو برای عکاسی از سوژه های نزدیک با دقت بسیار بالا . مثل عکس هایی که از بدن حشرات می بینید . البته لنز بعضی از دوربین های موبایل تا حدی این قابلیت را دارند و تا چند سانتی سوژه هم می توانید دوربین را نزدیک کنید و تصویری کاملاً واضح داشته باشید . عکاسی با لنز ماکرو بسیار جذاب است چون می توانید از بافت اشیا عکاسی کنید و عکس های انتزاعی خوبی داشته باشید . فقط حواستان باشد زیادی در گیر این جذابیت نشوید .
لنز فیش آی
لنز فیش آی یا چشم ماهی ، از آن دسته لنز های است که خیلی از آدم های معمولی را جذب می کند . لنز های فیش آی حداکثر زاویه ی دیدی را به بیننده می دهد و به این خاطر محدب و شبیه به چشم ماهی می شود به همین دلیل به آن فیش آی گفته می شود . برای همین استفاده از آن برای خیلی ها جذاب است .
فلش
دوربین ها موبایل فلش های ساده ای دارند . برای استفاده از حرفه ای تر کیس های طراحی شده است که روی آن فلش های خوبی دارند تا بتوان برای عکاسی در نورهای کم از آن استفاده کرد . این فلش ها حتی برای فیلم برداری در شب هم به کار می آیند و می تواند تصاویر خوبی برای ضبط کنند .
سه پایه
سه پایه یکی از تجهیزات عکاسی است که نیاز به هیچ توضیحی ندارند و همه استفاده آن را می دانند . استفاده از سه پایه باعث می شود تا تصاویرتان تکان نخورد و استفاده از سلف تایمر را راحت تر می کند ولی نکته ای که در مورد دوربین های موبایل ها وجود دارد این که جای نصب سه پایه ندارند . برای این کار یا باید از کاور های مخصوصی استفاده کنید که جای پیچ سه پایه های حرفه ای را دارد و روی هر سه پایه ای قابل نصب می شوند یا سه پایه های کوچک و مخصوص دوربین را داشته باشید که گیره های مخصوصی برای نگه داری گوشی موبایلتان داشته باشد . فقط حواستان باشد گوشیتان را هر جایی روی سه پایه نگذارید .مطمئناً در خیابان جای این کار نیست و ممکن است اتفاق بدی برای گوشی تان بیفتد .
کیس
دامنه کیس ها بسیار متفاوت است ضد ضربه ، ضد آب و ... برای انتخاب کیس مناسب باید دقیقاً بدانید که چه نیازی دارید . مثلاً کیس های طراحی شده اند که به راحتی می توانید تا چند متر زیر آب هم عکاسی کنید و با دوربین موبایل کار دوربین های حرفه ای با قیمت های نجومی را انجام دهید . اگر فکر می کنید قرار است به سفر طبیعت گردی بروید و ممکن است گوشی موبایلتان ضربه ببیند حتماً یک کیس ضد ضربه برای آن تهیه کنید .


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم اینجا کلیک کنید.